İletişim Fakültesi

ADÜ İletişim’de Sektör ve Akademi Danışma Kurulunda Yeniden Buluştu: Kalite ve İstihdam Odaklı İş Birlikleri Görüşüldü

Aydın Adnan Menderes Üniversitesi (ADÜ) İletişim Fakültesi, eğitim kalitesini artırma ve sektörle olan entegrasyonu güçlendirme hedefleri doğrultusunda iç ve dış paydaşlarıyla Danışma Kurulu Toplantısında bir araya geldi. 8 Haziran 2026 tarihinde Fakülte Toplantı Salonu’nda, İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Yılmaz başkanlığında düzenlenen toplantıya fakültenin akademik personeli katılım sağladı. Toplantıda ayrıca, üniversite-şehir iş birliğinin en önemli ayağını oluşturan dış paydaşlardan Efeler Kent Konseyi Genel Sekreteri Zeki Köse, Aydın Gazeteciler Cemiyeti (AGC) Başkanı Naci Eriş ve Anadolu Ajansı Aydın İl Temsilcisi Ferdi Uzun da hazır bulundu. 

 

Toplantının öncelikli ve en önemli gündem maddelerinden birini, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile Radyo, Televizyon ve Sinema bölümlerinin yürütmekte olduğu akreditasyon süreçleri oluşturdu. Eğitim standartlarının uluslararası düzeye taşınması adına bu süreçlerin titizlikle yönetildiği belirtilirken; fakülte ile iletişim sektörü arasındaki mevcut iş birliklerinin kapsamının genişletilmesi noktasında yeni stratejiler belirlendi. Dış paydaşların kurumsal deneyimleri ve önerileri doğrultusunda, müfredatların sahadaki güncel eğilimlerle uyumlu kalması için ortak bir çalışma zemini oluşturulması kararlaştırıldı. 

 

Görüşülen bir diğer önemli başlık ise mezuniyet aşamasına gelen ve mezun olan öğrencilerin sektörde iş bulma olanaklarının artırılması oldu. Sektör temsilcileri genç iletişimcilerin istihdam oranını yükseltecek bölgesel projeler, staj ağları ve sektörel mentörlük çalışmaları hakkında fikirlerini sundular. Karşılıklı görüş alışverişinin ve gelecek döneme ait yol haritalarının netleştirilmesinin ardından toplantı sona erdi.

ADÜ BİDB Web Tasarım Grubu - 2026